keskiviikko 21. marraskuuta 2018

Lomalla koulussa!

Mun on pakko hehkuttaa, miten superhyvä fiilis mulla on!

Opiskelen puutarhuriksi Kajaanissa, monimuotoryhmässä. Lähiviikko kerran kuussa ja noh, se 3-5 päivää mitä olen koulussa, on ihan loma! Irtiotto kotoa. Vaikka välillä nihkeä lähteä ja yöpyä reissussa, mutta jotenkin kuitenkin myös kiva. Pääosin ainakin.

No mulla siihen lomaan on kuulunu voimakkaasti herkut. Sipsiä, suklaata, karkkia ja coca-colalla vielä vauhtia! Joka ilta on pitäny mättää jotain, yleensä reilusti enemmän kuin kotona. Plus olen saattanut kahvilla ottaa keksiä, pullaa ym. Koska nyt on hyvänen aika loma! Plus oon nukkunu koulupäivän jälkeen kuola poskella ja välissä vetäny herkkuja. Joka kerta ollut ajatus, että vois lenkkeillä. No vois mutta vois olla lenkkeilemättäkin..

No nyt tulin taas eilen Kajaaniin, ja etukäteen jo vähän mietin miltä musta mahtaa tuntua. Tuleeko täällä kauheat herkkutuskat, pääsenkö iltapalaostoksilla edes karkkihyllyltä pois? Onko samaa rentoutunutta fiilistä ilman övereitä?

Menin kuitenkin reippaasti kauppaan. Kaikki muut ruokailut tulee koulun puolesta, mutta iltapala hommattava. Otin hedelmiä, jogurttia, riisipiirakoita (näitä otan aina). Cocista mietin, mutta otin kuitenkin vichyä. Karkkihyllyn ohi menin useamman kerran ja äkkiä vaan vilkaisin. Lopulta kävin pienen suklaalevyn, muut herkut jätin kauppaan. Ja olin tosi tyytyväinen suoritukseeni. Hyvä, etten taputtanut itseäni olkapäälle. Illalla sitten katsoin omia ohjelmia ja nautin omasta ajasta. Kukaan ei vaatinut tai pyytänyt mitään. Herkuttelin hyvällä omalla tunnolla, sen mitä herkuttelin.

Tälle iltaa ei ollu siis herkkuja, mutta kummallisesti en kaipaakaan. Sen sijaan läksin lenkille! Sille lenkille, mitä olen joka kerta suunnitellu.



Ensin musta tuntui, että perse jäätyy mutta sitten alkoi kulkea. Tietysti sopivasti jännitystä mukana. Kun on pimeää, eikä reitit tuttuja, ei koskaan tiedä miten käy. Mutta hyvin kävi, kävelin ja löysin pururadan, oli valot ja ihana kävellä humisevassa metsässä! Ja välillä oli ihan pakko pysähtyä, vetää keuhkot täyteen happea ja vaan kuunnella. Yritin ottaa kuvia, miten ruoho kimalsi huurteesta tai miten komea kuu mollotti taivaalla. Ei ne oikein tallentunu kuviin.



Lenkin päälle saunoin ja siis nautin. Seurana vain minä itse. Suosittelen kaikille! Riisuu vaan kaiken ylimääräisen pois ja antaa mennä. No okei, lenkille ehkä pitää olla jotain päällä, mutta saunassa ei :)

Ihanaa loppuviikon jatkoa, mä jatkan ihanaa fiilistelyä!

-Laura

* Instagram: melkein puolet minusta
* Facebook: melkein puolet minusta


6 kommenttia:

  1. Mukava teksti! Tekee hyvälle tuulelle :)

    VastaaPoista
  2. Taas huippu teksti! Kirjoitat aina hyvin ja hauskasti, tosi kiva lukea näitä juttuja. Muutenkin sulla hyvä asenne ja meininki projektissa. Oon varma että onnistut!

    VastaaPoista
  3. Hei,

    löysin blogisi ja kirjoitat niin hyvin. Jatkan lukemista.

    VastaaPoista
  4. Hei, löysin blogisi ja aloin sitä seuraamaan. Osaat hyvin kirjoittaa:)

    VastaaPoista